Tjalk Concordia wordt ingekort, deel 2
Op de foto zien we dat het gedeelte van de den aan stuurboord er al af is. Hugo gaat verder met het onttakelen aan bakboordzijde. Als dat onderdeel van de den daar ook is weggesneden, gaat hij verder met het snijden van het vlak waar Stijn gisteren was opgehouden.
Zo ziet het lossnijden aan de onderzijde en de zijkant uit. Op de rechterfoto zien we ook dat de snijlijn tussen spant 12 en 13 loopt. Het werk aan het vlak wordt regelmatig onderbroken voor snijwerk op ander gebied zoals het sloopwerk van het boeisel en het gangboord aan stuurboord.
Hugo en Stijn kijken met voldoening het stuk gangboord na dat naar beneden is gestort. Het doorgeefluik geeft ons een mooie doorkijk op het gevallen onderdeel.
Het zonnetje laat zich niet altijd zien en buien komen over. De afbraak- en opruimploegen laten zich er niet door uit het veld slaan. De mannen werken in hoop tempo. Korte tijd later blijkt dat het casco weer verder is weggesneden. Op de rechter foto is het weer droog geworden en gaat Hugo verder met de zijde aan bakboord.
Onderwijl werkt Stijn verder aan stuurboord waar weer een flinke lap van de Concordia wordt weggehaald.
Aan het eind de eerste werkweek is dit het resultaat . . . .